Sommerkropp, vinterkropp, ny kropp
Jeg har aldri vært tynn, men etter 4 barn så har vekten holdt seg litt for høy. Jeg har i perioder gått ned mange kilo, men stress spising har fått kiloene tilbake. For ca 9 år siden falt jeg og knakk et bein. Dette ble aldri helt bra igjen, og gir kroniske smerter. Alltid før har jeg kombinert fokus på mat med fokus på trening. De siste 9 årene har det ikke vært enkelt ettersom beinet ikke tåler mye bevegelse. Legger man til ekstra stress i hverdagen, med skilsmisse og en helt ny hverdag uten jobb. Da er det ikke lett å holde fokus på noe mer enn det som er absolutt nødvendig. Noen år etter fallet, ble det klart at jeg ikke ville kunne gå tilbake på jobb. I noen år jobbet jeg med å drive et eget firma. Jeg jobbet med data og tekster, noe som ikke er enkelt for en dyslektiker. Jeg holdt ut i mange år og jobbet hardt med å lykkes. Men jeg måtte kaste inn håndkle, og fokusere på barna som trengte mer tid og mer energi. Så det har vært en kamp i mange år, en hverdag...