Alltid noe som må pusses opp
I et hus fra 1970-tallet, er det alltid noe som må gjøres. Alt fra små ting som fikse på en gammel dør, til å pusse opp større rom. Utfordringen er selvsagt at du ikke alltid har tid eller energi til slikt, og dermed ender du fort opp med at oppgaven blir mye større. Rett og slett fordi ting forfaller. En knirkete dør blir ikke mindre knirkete med tiden. Problemet kan faktisk bli verre. Hos meg handler det for øyeblikket om en trappegang ned til kjelleren. Rommet i kjelleren er et flerbruksrom som gjør at det er mange som går opp og ned. Trappen er forholdvis solid, men umulig å holde ren. Så målet nå er å få den klar til å bli malt, så den enkelt kan vaskes. Ikke helt enkelt når rommet er i jevnlig bruk, men ikke helt umulig heller. Det er en oppgave som definitivt har ligget på listen min en stund, så nå er det bare å brette opp ermene og sette igang. Eller skal jeg vente til i morgen.....